Electronic archive of IPPO >
Пiдрозділи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти >
Kафедра змісту і методик навчальних предметів >
Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/6621
|
Назва: | Реалізація концепції STEM-освіти в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
Автори: | Олексюк, О.Р. Вітенко, І.М. Кучер, Л.А. |
Ключові слова: | STEM-освіта |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | . Вітенко І., Олексюк О., Кучер Л. Реалізація концепції STEM-освіти в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Наукові записки Малої академії наук України. 2022. 3(25). С. 39–47. URL: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-25-05. |
Короткий огляд (реферат): | Концепція STEM-освіти на сьогодні є предметом досліджень науковців та зацікавлень серед педагогів-практиків як шлях до реалізації реформ у освітній галузі та удосконалення методик навчання дисциплін природничо-математичного циклу. У статті описано методику організації підвищення кваліфікації педагогів у галузі STEM і їх безперервне навчання в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано зарубіжні та вітчизняні методи й концепції впровадження STEM у закладах освіти. З метою вивчення та адаптації моделі STEM-освіти як підходу до інтегрованого навчання в освітній діяльності було проведено аналітичне дослідження. За допомогою методу SWOT-аналізу вивчено розуміння та сприйняття вчителями STEM-освіти, а також проаналізовано особисті й системні проблеми впровадження такого підходу у професійній діяльності. SWOT-аналіз дав змогу визначити ієрархію позиціонування можливостей і загроз STEM-освіти у відповідних матрицях та визначити стратегії використання сильних сторін для реалізації можливостей та запобігання загрозам, а також розробити рекомендації для здійснення цих стратегій. Проаналізовано освітнє середовище та запропоновано систему заходів для розвитку STEM-компетентностей учителів у період підвищення кваліфікації та міжкурсовий період. Запропонована модель передбачає поєднання формальних заходів (навчальних сесій з елементами STEM, передбачених навчальною програмою), неформальних (заходів, що відбуваються в закладах освіти та наукових установах) та інформальної освіти (самоосвіта, наукові контакти, незаплановані випадкові бесіди щодо STEM освіти). Акцентовано увагу на тому, що впровадження й розвиток STEM-освіти потребують підготовки відповідного навчального середовища та удосконалення педагогічної системи. Ефективним шляхом перевірки результативності запровадження інновацій у системі освіти є експеримент або дослідно-експериментальна робота. Описано формувальний етап реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня на тему «ЕКО-школа» для створення екологічно безпечного здоров’язбережувального STEM-освітнього середовища у закладах освіти Тернопільської області. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/6621 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|