DSpace
 

Electronic archive of IPPO >
Пiдрозділи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти >
Kафедра змісту і методик навчальних предметів >
Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/6621

Назва: Реалізація концепції STEM-освіти в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Автори: Олексюк, О.Р.
Вітенко, І.М.
Кучер, Л.А.
Ключові слова: STEM-освіта
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: . Вітенко І., Олексюк О., Кучер Л. Реалізація концепції STEM-освіти в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Наукові записки Малої академії наук України. 2022. 3(25). С. 39–47. URL: https://doi.org/10.51707/2618-0529-2022-25-05.
Короткий огляд (реферат): Концепція STEM-освіти на сьогодні є предметом досліджень науковців та зацікавлень серед педагогів-практиків як шлях до реалізації реформ у освітній галузі та удосконалення методик навчання дисциплін природничо-математичного циклу. У статті описано методику організації підвищення кваліфікації педагогів у галузі STEM і їх безперервне навчання в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано зарубіжні та вітчизняні методи й концепції впровадження STEM у закладах освіти. З метою вивчення та адаптації моделі STEM-освіти як підходу до інтегрованого навчання в освітній діяльності було проведено аналітичне дослідження. За допомогою методу SWOT-аналізу вивчено розуміння та сприйняття вчителями STEM-освіти, а також проаналізовано особисті й системні проблеми впровадження такого підходу у професійній діяльності. SWOT-аналіз дав змогу визначити ієрархію позиціонування можливостей і загроз STEM-освіти у відповідних матрицях та визначити стратегії використання сильних сторін для реалізації можливостей та запобігання загрозам, а також розробити рекомендації для здійснення цих стратегій. Проаналізовано освітнє середовище та запропоновано систему заходів для розвитку STEM-компетентностей учителів у період підвищення кваліфікації та міжкурсовий період. Запропонована модель передбачає поєднання формальних заходів (навчальних сесій з елементами STEM, передбачених навчальною програмою), неформальних (заходів, що відбуваються в закладах освіти та наукових установах) та інформальної освіти (самоосвіта, наукові контакти, незаплановані випадкові бесіди щодо STEM освіти). Акцентовано увагу на тому, що впровадження й розвиток STEM-освіти потребують підготовки відповідного навчального середовища та удосконалення педагогічної системи. Ефективним шляхом перевірки результативності запровадження інновацій у системі освіти є експеримент або дослідно-експериментальна робота. Описано формувальний етап реалізації інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня на тему «ЕКО-школа» для створення екологічно безпечного здоров’язбережувального STEM-освітнього середовища у закладах освіти Тернопільської області.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/6621
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
FINAL_2022__Naukovi_Zapyski__N25-39-47.pdf372.07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок