DSpace
 

Electronic archive of IPPO >
Пiдрозділи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти >
Kафедра змісту і методик навчальних предметів >
Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/5679

Назва: Methodology of teaching cloud technologies to future computer science teachers
Автори: Oleksiuk, V.
Oleksiuk, O.
Ключові слова: future informatics teachers
cloud computing
Дата публікації: лип-2020
Видавець: CEUR-WS.org
Бібліографічний опис: Oleksiuk V., Oleksiuk O. Methodology of teaching cloud technologies to future computer science teachers Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019). Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019.2020. С. 592–608.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the problem of training future computer science teachers for the use of cloud technologies. The authors analyzed courses from leading universities to study cloud technologies. On this basis the model of application and studying of cloud technologies in the process of training of future teachers of informatics was developed. The basic principles of this model are proposed: systematic, gradual, continuous. It contains target, content, operating and effective component. Therefore, the stages of using cloud computing technology were proposed: as a means of organizing learning activities, as an object of study, as a means of development. The article summarizes the experience of designing a cloud-based learning environment (CBLE). The model is based on such philosophical and pedagogical approaches as systemic, competent, activity, personality-oriented, synergistic. Hybrid cloud is the most appropriate model for this environment. It combines public and private cloud platforms. CBLE also requires the integration of cloud and traditional learning tools. The authors described the most appropriate teaching methods for cloud technologies such as classroom learning, interactive and e-learning, practical methods. The article contains many examples of how to apply the proposed methodology in a real learning process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/5679
ISSN: 1613-0073
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри змісту і методик навчальних предметів

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
paper35.pdf568.46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок