Докуметація РМК

сучасних освітніх технологій”. Засідання продумувалися і проводились у формі тренінгу, “круглого столу”, ділових ігор.

Вчителі географії були залучені до занять у школі педагогічної майстерності, яка працювала над проблемою: “Шляхи  підвищення ефективності уроку географії”. На засіданнях розглядалося питання впровадження інноваційних технологій, обговорювалася роль навчально-матеріальної бази у викладанні географії. Методичні заходи були проведенні у формі “круглого столу”, панорами ідей, диспуту.

З метою створення умов для розвитку творчого потенціалу вчителів хімії та біології протягом 2005/2006 н.р. працювали майстер-класи, керівником  яких була методист РМК Янюк І.Я.

На заняттях педагоги працювали над шляхами організації ефективного навчання, над плануванням та оцінкою ефективності навчання.

Молоді вчителі були залучені до занять у школі молодого педагога, керівником якої є вчитель Целіївської ЗОШ І-ІІІ ст. Яра В.М. На заняттях досконало опрацьовували структуру, форми уроків, методи навчання.

Протягом року проводилися проблемні семінари для шкільних бібліотекарів та   зональні методичні об’єднання. На цих методичних заходах Ірина Ярославівна разом із бібліотекарями обговорювали роль бібліотечних уроків у формуванні читацької культури школярів, особливості проведення  таких уроків, нетрадиційні форми роботи із школярами. Цікаві форми роботи продемонстрували у Малолуцькій ЗОШ І-ІІІ ст. (бібл. Сковерська М.Д.), Перемилівській ЗОШ І-ІІ ст. (бібл. Казимирів Г.В.), Глібівській ЗОШ І-ІІ ст. (бібл. Жук О.П.), Жабинецькій ЗОШ І-ІІ ст. (бібл. Кіц Г.П.).

Для вчителів фізики та астрономії Боднар І.О. організував різні види семінарів це: творчий семінар, семінар-практикум, навчальний семінар. Учасники семінарів разом із методистом працювали над проблемою “Втілення інноваційних технологій у навчально-виховний процес”. Учителі мали можливість обмінятися досвідом, опрацювати методичну літературу, відвідати майстерно проведені уроки вчителями Сталеною Л.Д. (Городницька ЗОШ І-ІІІ ст.), Дроздюк О.І. (Хоростківська школа-гімназія), Бацій О.В. (Копичинецька школа-гімназія), Морзюк В.В. (Монастириська ЗОШ І-ІІ ст.), Колодій О.М. (Вільхівчицька ЗОШ І-ІІ ст.), Сокольським М.Є. (Целіївська ЗОШ І-ІІ ст.), Сокульським О.К. (Хоростківська ЗОШ І-ІІІ ст. №2), Яцишин О.Ф. (Глібівська ЗОШ І-ІІ ст.).

Методист РМК Музика В.В. вчителів трудового навчання та ОБЖД залучив до творчої групи та семінару-практикуму з метою впровадження в практику роботи вчителів інтерактивних технологій навчання. Засідання творчої групи вчителів трудового навчання відбулися на базі Сороківської ЗОШ І-ІІ ст., Васильковецької ЗОШ І-ІІ ст., Гадинківської ЗОШ І-ІІ ст. Учителі даних шкіл відзначилися науковим і творчим підходом до проведення уроків, а тому присутні мали можливість побачити і проаналізувати доцільність використання інноваційних методів як в теоретичній частині уроку, так і в практичній.

Учителі ОБЖД відвідували семінари – практикуми. Педагоги Товстенської ЗОШ І-ІІІ ст., Самолусківської ЗОШ І-ІІ ст. знайомили присутніх із своїми творчими лабораторіями, обмінювалися досвідом роботи, а також учасники семінарів взяли участь у тренінгових заняттях.

Викладачі “Захисту Вітчизни” брали участь у заняттях постійно діючого семінару. На базі Хоростківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 (вч. Бігус І.Д.), Личковецької ЗОШ І-ІІІ ст. (вч. Новіцький І.В.), Яблунівської ЗОШ І-ІІІ ст. (вч. Довгань І.Я.) слухачі семінару  вирішували проблему “Впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання та виховання школярів”.

Вчителів фізкультури методист Стиранка С.В. залучив до участі у постійно діючих семінарах. Досвідом роботи з розвитку інтересу школярів до фізичної культури і спорту та формування активності на уроках фізкультури поділились вчителі Гриб М.Д., Кузик О.А. (Копичинецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2), Гура Г.М. (Коцюбинецька ЗОШ І-ІІІ ст.).

Протягом навчального року методист РМК Пилипа Я.С. проводив заняття з вчителями початкових класів, залучивши їх до участі в постійно діючому семінарі, який працював над проблемою: “Постійний взаємозв’язок – одна із передумов диференціації навчання”.

Засідання відбулися на базі Чабарівської ЗОШ І-ІІ ст. (вч. Стиранка Г.В., Поворозник Г.П., Вікторук Н.С., Бортняк Г.С.), Клювинецької ЗОШ І-ІІІ ст. (вч. Петрик М.М., Луканін О.В.). У ході семінару вчителі початкових класів опрацьовували питання диференціації навчання, розглядали шляхи удосконалення результативності уроку.

Методист Гринчук О.П. залучала вчителів предмету “Християнська етика” до роботи у семінарах-практикумах. Заняття відбулися на базі райметодкабінету та на базі Раштівецької ЗОШ І-ІІІ ст. (вч. Бойко М.А.). Під  час  проведення семінарів учасники опрацьовували структуру уроку, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, обговорювали використання міжпредметних зв’язків на уроках, а також окремі педагоги ділилися досвідом роботи, моделюючи фрагменти уроків, демонструючи роздатковий матеріал та додаткову літературу.

  Практичні психологи району під керівництвом методиста-психолога Данилюк І.В. протягом 2005/2006 н.р. ділились досвідом роботи, опрацьовували нові нормативні документи щодо функціонування психологічної служби в закладах освіти, знайомилися з інформаційно-методичними матеріалами щодо профілактики ВІЛ-інфекції та СНІДу і досвідом роботи з цієї проблеми, обговорювали використання нових інформаційних технологій в діагностичній  та корекційній роботі практичного психолога, працювали над викладанням курсу “Запрошуємо до діалогу” на засіданнях постійно діючого семінару.

Методична робота з працівниками дошкільних навчальних закладів району проводилась у формі семінару  - практикуму, творчої лабораторії.

Щоквартально видавались інформаційно-методичні вісники для всіх категорій педпрацівників, в яких повідомлялись новинки із педагогічної преси, методичної літератури.

Творча лабораторія вихователів молодшо-середніх груп проводилася на базі  Гусятинського ясла-садку у вихователів Мазур Н.В. та Бай В.Р., які працюють із зображувальної діяльності за методом Л.Шульги.

Вони навчають дітей малювати пензликом, пальцями, долонею, тичком на фоні використання декорацій, розгляду художніх творів, музики.

Комплексний підхід до підготовки дітей до навчання в школі через активні форми роботи  продемонстрували вихователі-методисти Хоростківських ясла-садків №1 та №2 під час семінарів - практикумів.

 

Протягом 2005/2006 н.р. вся методична робота із заступниками директорів з виховної роботи була направлена на оновлення виховного процесу шляхом впровадження інноваційних виховних технологій і проводилася через організацію постійно діючого семінару заступників  директорів з виховної роботи, районного методоб’єднання класних керівників, індивідуального навчально-методичного консультування. Відповідно до річного плану роботи проведено заняття семінару заступників директорів з виховної роботи на базі Постолівської ЗОШ I-III ст., Коцюбинецької ЗОШ I-III ст., райметодкабінету. Роботу заступника директора школи з виховної роботи по вивченню, узагальненню та поширенню перспективного педагогічного досвіду класних керівників презентувала Гриньків М.М. (Постолівська ЗОШ І-ІІІ ст.). Свою систему методичної роботи з класними керівниками на діагностичній основі розкрила Галак Г.П. (Коцюбинецька ЗОШ І-ІІІ ст.).

Творча група педагогів-організаторів протягом 2005/2006 навчального року працювала над проблемою “Роль педагога-організатора у формуванні ціннісно-орієнтованої особистості”.

Педагоги-організатори шкіл району працювали над проблемою “Оновлення виховного процесу шляхом впровадження в роботу педагогів-організаторів інноваційних технологій у роботі з дитячим колективом”.

На семінарах використовувалися інноваційні та нетрадиційні форми виховної роботи, тренінги, тести, панорами педагогічних ідей.

На базі районного центру дитячої та юнацької творчості відбувся обласний семінар. Слід відмітити високий науковий рівень і творчий підхід до організації та проведення семінару працівників центру під керівництвом директора Чубей Л.П.

Продовжив   свою   роботу   клуб молодого вчителя “Пролісок” (кер. Федченко О.І.), який покликаний формувати майстерність, творчу індивідуальність, педагогічну компетентність молодих педагогів району.

На допомогу молодому вчителю Федченко О.І. підготувала “Путівник у педагогічне життя”.

Результатом добре організованої методичної роботи з педагогічними працівниками району є їх участь у Всеукраїнському конкурсі „Учитель року - 2006”.

На районний конкурс надіслано матеріали 15 вчителів-переможців шкільних турів. В очний тур районного конкурсу пройшли: 3 вчителі початкових класів, 3 вчителі хімії, 2 вчителі німецької мови, 2 вчителі – географії, 1 вчитель – інформатики. Переможцями районного туру конкурсу стали Ворона Г.Ю. (вч. хімії Хоростківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2), Мульська О.С. (вчитель початкових класів Гримайлівської ЗОШ І-ІІІ ст.), Качуровська М.П. (вч. німецької мови Клювинецької ЗОШ І-ІІІ ст.), Мельник В.Б. (вчитель інформатики Клювинецької ЗОШ І-ІІІ ст.).

Вони показали ґрунтовні знання предмету, глибокий рівень володіння методикою викладання, виявили нахил до творчості та імпровізації, розкрили систему роботи по впровадженню інноваційних педагогічних технологій.

  У цьому навчальному році продовжили роботу методичні центри, на базі яких проводились засідання методичних рад, міжшкільних методичних комісій вчителів усіх фахів.

Відповідно до плану відбулося 7 засідань міжшкільних методичних об’єднань вчителів зарубіжної літератури, 10 – вчителів української мови та літератури , 12 – вчителів математики, 9 - вчителів  біології та хімії, 8 – вчителів історії та правознавства, 7 – вчителів фізики, 8 – вчителів іноземної мови, 6 – вчителів географії. Усіх – 61 засідання. Майже на кожному занятті були присутні методисти РМК відповідних фахів. Керівники ММО залучали вчителів до активних форм роботи, зокрема переважали тренінги, диспути, аукціони, презентації, ділові ігри.

У 2006/2007 н.р. РМК продовжив працювати над реалізацією завдань обласної програми „Запровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес”. З цією метою проведено 58 семінарів, 13 засідань клубів творчих вчителів, 10 занять шкіл ППД, 8 творчих лабораторій, 10 занять шкіл молодих вчителів, 4 заняття у майстер-класі. Усіх 103 методичних заходи з вчителями різних фахів.

Протягом року директори шкіл працювали над вирішенням проблеми “Здоровий психологічний мікроклімат – основа успішного навчально-виховного процесу”. Засідання постійно діючого семінару з даної проблеми відбулися на базі ЗОШ І-ІІІ ст. с.Яблунів (дир. Нападій М.І.) та на базі РМК. У формі ток-шоу “Я так думаю...” директори спільно із психологами шкіл обговорювали тему “Роль психологічної служби у формуванні управлінських якостей керівника навчального закладу”.

Для керівництва в роботі директори отримали методичні рекомендації “Створення сприятливого мікроклімату та умов творчої роботи колективу”.

У формі конференції ідей відбувся семінар  керівників навчальних закладів на базі ЗОШ І-ІІ ст. с. Сидорів (дир. Нахім Г.Й.) з проблеми: “Внутрішкільний контроль: якість, організація, професійність”. Учасники семінару обговорили різні шляхи організації та здійснення внутрішкільного контролю, поділилися цікавими ідеями щодо ефективності внутрішкільного контролю. Для використання в роботі  керівникам роздано методичні рекомендації “Внутрішкільний контроль. Шляхи його здійснення”.

У цьому році райметодкабінет продовжив працювати над вирішенням проблеми “Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес”.

Доказом цього є проведення постійно діючого семінару заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи на базі ЗОШ І-ІІ ст. с. Котівка (заст. Сагайдак Л.Т.), НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. №1 -гімназія” м. Хоростків (заст. Магеровська Н.А.). Протягом цього року вони працювали над реалізацією проблеми “Стиль керівництва та методи управління методичною роботою в школі”.Заняття проходили у формі тренінгу, ділової гри, творчого діалогу. У ході семінарів розглянуто такі питання: “Ефективні шляхи організації внутрішкільної методичної роботи”, “Сучасний урок і його місце в структурі внутрішкільного управління”. Заступники директорів Сагайдак Л.Т. та Магеровська Н.А. продемонстрували цікаві методичні заходи, які проводять із вчителями, поділилися власними напрацюваннями. Для використання в роботі заступникам було запропоновано методичні посібники “Аналіз уроку – все про нього” та “Організаційно-методичне забезпечення діяльності завуча школи”.

Протягом року над проблемою “Ефективність організації внутрішкільної методичної роботи” працювала школа молодого завуча. Засідання вібулися на базі райметодкабінету НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. №1-гімназія” м. Копичинці, ЗОШ І-ІІІ ст. с. Городниця.

Заступник директора школи Гутор Д.З. та Люба Г.І. поділилися із новопризначеними завучами власними доробками, продемонстрували різні форми методичної роботи. На практичних заняттях знайомили їх із організаційно-методичним забезпеченням діяльності заступника, вчили працювати із шкільною документацією. Гутор Д.З. та Люба Г.І. підготували для новопризначених завучів методичні рекомендації для керівництва в роботі.

Заступники директорів шкіл з виховної роботи були залучені до заняття в семінарі-практикумі над проблемою “Основні проблеми та напрямки виховання учнівської молоді: ідеї, пошук, рішення”. Під час семінару в ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Гусятин заст. Гайдук М.С. продемонструвала шляхи співпраці заступника директора школи з виховної роботи та класного керівника. Учасники семінару поділилися власними ідеями щодо ефективної співпраці, спільно із вчителями та учнями даної школи взяли участь у тренінговому занятті. Для керівництва у роботі видано методичний посібник “Організаційно-методичне забезпечення діяльності заступника директора з виховної роботи” та методичні рекомендації “Співпраця заступника та класного керівника”.

 

Питання управління, інформаційного забезпечення, розробки механізмів впровадження інтерактивних методів навчання і виховання займали провідне місце у спільній роботі методиста РМК з початкового навчання Коваль В.В. та вчителів початкових класів.

З метою впровадження інноваційних технологій, досягнень педагогічної науки у навчально-виховний процес у 2006/2007 н.р. у районі працювала школа майстерності голів шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів. Розширені засідання з проблеми “Психолого-педагогічного забезпечення творчого підходу до гуманізації навчально-виховного процесу в межах підвищення його ефективності та результативності” відбулися на базі РМК та ЗОШ І –ІІ ст. с. Котівка (вч. Сагайдак О.М., Цвик З.І., Бурак Л.Д., Гуменна Н.В.).

Голови шкільних методичних об’єднань відвідували уроки, виховні заходи, брали активну участь у проведенні «круглого столу», на якому обговорили шляхи підвищення результативності уроків розвитку зв’язного мовлення шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, обмінялись досвідом щодо створення навчально-мовленнєвих ситуацій та проведення рольових ігор з метою підвищення мовної активності школярів.

Клуб професійного спілкування із керівниками, завідуючими та вчителями початкових шкіл району працював над проблемою “Творчий підхід педагогічних колективів школи до вибору форм і методів навчання і виховання учнів”.

На допомогу вчителям початкових класів підготовлено і видано інформаційно-методичні матеріали “Як розвинути комунікативно-мовленнєві здібності учнів” та методичні рекомендації “Контроль і керівництво навчально-виховним процесом у школах І ступеня”.

Значна увага приділялася у цьому навчальному році питанню вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду. Вчителька початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Копичинці Савуляк Г.Я. представляла свій досвід “Інформаційність уроку як засіб підвищення його результативності” у ТОКІППО на обласному семінарі. Досвід роботи вчительки початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Гусятин Фафруник Л.І. “Місце природничих наук у змісті екологічної освіти і виховання молодших школярів” рекомендований ТОКІППО до поширення серед вчителів області. Протягом навчального року вчителі початкових класів НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. №1-гімназія” м.Копичинці Чорній Т.В. та Пиріжок О.Л. були активними учасниками творчої  групи предметів природничого циклу при ТОКІППО. Значна увага приділялася підвищенню педагогічної майстерності вчителів, поширенню, впровадженню перспективного досвіду, знайомству з інноваційними технологіями. У цьому напрямку спрямували свою роботу і вчителі початкових класів Чорній Т.В. та Пиріжок О.Л. Їхня діяльність характеризувалася системністю, практичністю та диференціацією