методичної допомоги молодим вчителям. Зі своїми методичними розробками вищевказані вчителі виступали перед вчителями школи та на засіданні школи майстерності голів шкільних методоб’єднань вчителів початкових класів. У 2006/2007 н.р. під керівництвом методиста Коваль О.А., продовжив свою роботу творчий клуб вчителів української мови та літератури “Творчість”, який працював над проблемою “Формування мовної культури та моральне виховання учнів на уроках української мови”. Засідання клубу відбулось на базі РМК та у формі екскурсії у м. Коломию Івано-Франківської області, де члени клубу ознайомились з експозицією музею “Писанка” та “Гуцульщина”. Підсумком роботи клубу є зібране й підготовлене видання “Програми факультативів з української мови та літератури у 7-11 класах”, що реалізує поставлену мету: обговорити різні шляхи удосконалення в учнів навичок аналізу, класифікації, відбору фактів українського народознавства за певними ознаками і темами, підвищення народознавчого розвитку учнів. Також вчителі-словесники взяли участь у роботі семінару-практикуму, що відбувся на базі ЗОШ І-ІІІ ст. с. Мала Лука, з проблеми “Розвиток зв’язного мовлення учнів засобами музики й живопису як цілісна система”. На базі ЗОШ І-ІІІ ст. с. Личківці, у березні, у формі ток-шоу „Я роблю так...” проведено семінар-практикум з проблеми „Використання активних форм роботи на уроках розвитку зв’язного мовлення”. Клуб “Пошук” вчителів зарубіжної літератури працював над проблемою “Навчально-методичне забезпечення уроків зарубіжної літератури” (зав. РМК Цвігун Г.Й.). Члени клубу проводили практичні заняття, обмінювалися досвідом роботи, обговорювали новинки педагогічних видань. Результатом роботи клубу є підготовлене і видане календарно-тематичне планування та методичний посібник “Запитання на уроках зарубіжної літератури”. Крім цього вчителі зарубіжної літератури відвідували семінар-практикум з проблеми: “Інноваційні технології викладання зарубіжної літератури в школі”. Засідання проводилися у формі ділової гри, тренінгу, дебатів, педагогічного консиліуму. Методист Дмитрів Л.М. вчителів історії та правознавства залучала до занять школи вдосконалення майстерності, творчої лабораторії та творчої групи. На заняттях школи вдосконалення майстерності педагоги продовжували працювати над проблемою “Інтерактивні технології на уроках історії та правознавства як засіб розвитку творчих здібностей школярів”. Обговорювали проблеми і завдання інтегрованого курсу “Історія стародавнього світу, 6 клас”. На засіданнях творчої лабораторії вчителі працювали над проблемою “Інтерактивні методи навчання та їх використання в системі роботи”. Своїм досвідом з використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії ділився вчитель ЗОШ І-ІІІ ст. с. Нижбірок Рогатин О.І. Про завдання, зміст та форми роботи на уроках громадянської освіти учителі обговорювали на засіданні у ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Гусятин (вч. Дмитрів Л.М.). Члени творчої групи протягом навчального року працювали над проблемою “Історичне краєзнавство-важливий чинник національно-патріотичного виховання”. Педагоги обговорювали питання методики організації краєзнавчої роботи в школі. Як результат спільної роботи є випуск методичного посібника: “Краєзнавча робота на уроках історії”. На допомогу вчителям історії видано методичні рекомендації “Форми роботи з аудіовізуальними та мультимедійними засобами на уроках історії”. Методист Гулик А.Т. провела постійно діючі семінари-практикуми для вчителів англійської мови з проблеми “Забезпечення принципу комунікативно-орієнтованого навчання іноземної мови”, які проходили за участю волонтера Корпусу Миру США Кетрін Джордж. Учителі французької мови відвідували семінар-практикум з проблеми “Організація проектної діяльності як засіб розв’язання комунікативних завдань у процесі вивчення французької мови”. Результатами своєї практичної роботи поділилася вчителька Мигалевич Г.М. (ЗОШ І-ІІІ ст. с.Раштівці). Учителі німецької мови були залучені до роботи у творчій групі, яка працювала над проблемою “Формування самоосвітньої компетентності учнів у процесі навчання німецької мови”. У районі працювала школа молодого вчителя іноземної мови над проблемою “Вивчення іноземної мови як засобу комунікації”, що дало змогу зорієнтувати молодого педагога в навчально-виховному процесі, надати практичну допомогу в оволодінні його основами, допомогти в соціально-педагогічній адаптації щодо обраної професії. На допомогу в роботі вчителям іноземної мови видано методичні посібники: “Проектна діяльність у процесі навчання іноземної мови” (підготовлено методистом Гулик А.Т.), “Робота над проектами на уроках німецької мови” (з досвіду роботи Качуровської М.П. – вч. ЗОШ І-ІІІ ст. с. Клювинці), збірка віршів І.Я.Франка у перекладі на англійську мову Теплишин І.М. (підготувала Ковальчук Н.Є., вч. ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Пулюя смт. Гримайлів). Методист Стиранка Н.П. працювала із вчителями семінарах-практикумах, у творчій лабораторії, творчій групі. У процесі занять різних форм методичної роботи Надія Петрівна намагалася побудувати роботу так, щоб учителі математики мали можливість поглибити, систематизувати й контролювати знання, отриманні в результаті самоосвіти. Заслуговує уваги заняття семінару-практикуму вчителів математики на базі ЗОШ І-ІІІ ст. с. Увисла (вч. Пилипів С.М., Косінська О.І.), в ході якого теоретично і практично розглядалася тема “Застосування технологій співробітництва у процесі вивчення математики”. Творча група вчителів математики працювала над поглибленим втіленням проблеми: “Підвищення ефективності навчання шляхом впровадження сучасних освітніх технологій”. Засідання продумувались і проводились у різних активних формах. Із вчителями інформатики проведено методичні сесії щодо застосування педагогічних програмних засобів на уроках і навчання по програмі Microsoft (вч. Вацлавів О.І., Крицька Л.З.). На допомогу вчителям видано електронний методичний посібник щодо використання педагогічних програмних засобів на уроках з базових предметів у школі. У 2006/2007 н.р. під керівництвом головного спеціаліста відділу освіти Гуменюка Я.С., працювала школа педагогічної майстерності вчителів географії. Засідання проводилось на базі ЗОШ І-ІІІ ст. с. Яблунів (вч. Бандурка М.С. і Чорна Л.С.), ЗОШ І-ІІІ ст. с. Постолівка (вч. Оліяр О.І.) у формі “круглого столу” і тренінгу. Школа педагогічної майстерності продовжувала працювати над проблемою: “Шляхи підвищення ефективності уроку географії”. На засіданнях розглядалися питання впровадження інноваційних технологій та використання навчальних комп’ютерних комплексів на уроках географії. У 2006/2007 н.р. продовжили роботу у майстер-класах вчителі хімії та біології, керівником яких є методист РМК Янюк І.Я. Засідання проходили на базі райметодкабінету. Відповідно до побажань учасників – творчих педагогів із значним досвідом роботи запроваджена така форма роботи як дискусійний клуб. Метою засідань було навчити толерантно проводити дискусії, вибирати раціональне зерно із виступів колег, узагальнювати і робити висновки з обговорюваної проблеми. У роботі майстер-класу брала участь методист-психолог РМК Данилюк І.В., яка провела з вчителями тренінги “Форми і методи інтерактивного навчання” та “Особливості інтерактивного навчання”. Учасники одержали методичні матеріали, які зможуть використати у своїй практичній діяльності. Вищевказані вчителі ознайомили колег з досвідом впровадження елементів інноваційних технологій навчання, використання інтерактивних форм та методів роботи на уроках та позаурочний час. Протягом року проводилися проблемні семінари шкільних бібліотекарів, на яких обговорювали роль бібліотечних уроків у формуванні читацької культури школярів, національної свідомості молоді. На базі ЗОШ І-ІІ ст. с.Зелене проведена зустріч шкільних бібліотекарів з місцевою письменницею – краєзнавцем Г.Чемерою, яка презентувала збірку поезій В.Рогожинського “Журавлинний ключ” (уродженець с.Вікно). Вчителів фізики та астрономії методист Боднар І.О. залучав до роботи в семінарах та в міжшкільних методичних об’єднаннях. Засідання проходили у формах “круглого стола”, дискусій, семінарів, прямих діалогів, методичних сесій, на яких опрацьовувалися проектні технології, навчально-дослідницька діяльність, внутрішня диференціація. Сучасна школа має орієнтуватися на розвиток пізнавальної діяльності учнів, що в майбутньому дозволить їм самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх у житті, тому роль трудового навчання у вихованні учнів, як особистостей, надзвичайно велика. Саме цьому аспекту у викладанні предмета “Трудове навчання” приділяється значна увага вчителями району, майстрами своєї справи, а саме: Зелінською Г.Я. (ЗОШ І-ІІ ст., с. Гадинківці), Дейкало О.Й. (ЗОШ І-ІІ ст., с.Чабарівка), Бендик Г.Й. (ЗОШ І-ІІІ ст., с. Красне), Шепетою П.Л. (ЗОШ І-ІІІ ст. м.Копичинці). Сисаком І.О. (ЗОШ І-ІІ ст. с.Васильківці), Гречухом В.А. (ЗОШ І-ІІ ст. с. Малі Бірки). Бездоганне знання методики навчання, використання додаткової літератури, матеріалів курсової перепідготовки, самоосвіти забезпечують глибокий зміст кожного їхнього уроку, на якому все зважене, враховане, продумане. Це дозволяє успішно працювати над проблемою „Творча організація праці учнів на уроках”. Уся робота цих вчителів спрямована на розвиток творчої особистості учнів, їхнє професійне самовизначення, вибір майбутньої сфери діяльності. Зокрема, Зелінська Г.Я. була учасником обласного конкурсу “Вчитель року - 2007”; вихованка Бендик Г.Й. В.Субтельна зайняла перше місце в районі та призове в області на олімпіаді з обслуговуючих видів праці, а вихованець Шепети П.Л. Я. Квасніцький здобув перше місце і в районі, і в області з технічних видів праці. Вироби учнів Сисака І.О., Гречуха В.А. зайняли на обласному конкурсі присвяченому Шевченківським дням І та ІІ місця. На високому науковому рівні проведені відкриті уроки ЗОШ І-ІІІ ст. с. Клювинці, ЗОШ І-ІІ ст. с. Васильківці під час засідання творчих груп з використанням інноваційних технологій та диференційованим підходом до організації практичних робіт. Вчителі фізичної культури, викладачі предмету “Захист Вітчизни” через залучення їх до роботи в постійно діючих семінарах, методичних об’єднаннях постійно вдосконалювали свою педагогічну майстерність. На всіх відкритих заходах обговорювались шляхи підвищення результативності уроків, опановувались нестандартні форми навчання школярів, простежувався тісний зв’язок між здоров’ям людини, її фізичним розвитком та оволодінням фізичною культурою в цілому – виховання здорової, фізично витривалої людини та формування її характеру. Вчителів християнської етики методист Гринчук О.П. залучила до роботи в ММО та семінарах-практикумах, на яких обговорювали використання міжпредметних зв’язків, активних форм організації праці на уроках християнської етики, опрацьовували структуру уроку, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, ділилися досвідом роботи, моделюючи фрагменти уроків, демонструючи роздатковий матеріал та додаткову літературу. У 2006/2007 н.р. в Гусятинському районі працювало 15 практичних психологів, 2 з них – в дошкільних навчальних закладах смт. Гусятин та м.Копичинці, 13-в загальноосвітніх школах району І-ІІ та І-ІІІ ступенів. Цього навчального року практичні психологи Гусятинського району працювали над проблемою “Навчання здоровому способу життя учнівської молоді на засадах розвитку життєвих навичок”. На постійно діючих семінарах опрацьовано наступні теми: “Школа успіху для дошкільнят”, “Роль психологічної служби у формуванні управлінських якостей керівника навчального закладу”, “Молодший школяр. Збереження і зміцнення здоров’я гіперактивних школярів”. Також була проведена семінар-нарада практичних психологів на базі РМК з питань запобігання торгівлі людьми та експлуатації дітей, на якій було висвітлено актуальні проблеми у галузі освітніх заходів запобігання дитячому насильству, жорстокому поводженню з дітьми, викоріненню найгірших форм дитячої праці, що групуються навколо основного питання, з яким вони тісно пов’язані – запобігання торгівлі людьми. На цій нараді було роздано навчально-методичні посібники, плакати, розгортки з даної проблеми. Працівники дошкільних навчальних закладів району теж підвищували свій професійний рівень, беручи участь у семінарах – практикумах з проблеми “Нові підходи до управлінських функцій керівника ДНЗ”, на яких розглянуто ряд важливих, актуальних питань, а саме: “Створення системи контролю за навчально-виховним процесом у дошкільному навчальному закладі”, “Емоційний інтелект керівника – обов’язкова властивість для успішного управління персоналом”, “Удосконалення форми контролю за організацією харчування в ДНЗ” та ін. Для керівництва в роботі завідуючі дошкільними закладами отримали методичні рекомендації “Циклограма управлінської роботи завідуючого дошкільним закладом”. На належному професійному рівні були проведені районні методичні об’єднання вихователів груп раннього віку на тему: “Збереження та зміцнення психофізичного здоров’я дітей раннього віку”, музичних керівників з проблеми: “Естетичне виховання дошкільників засобами музики (керівник Борис О.С.), вихователів молодшо-середніх груп з проблеми”. Гра –провідний вид діяльності дошкільнят (керівник Лаврушко Н.І.). Вихователі старших груп дошкільних закладів району мали змогу поділитися досвідом роботи, обговорити шляхи ефективного навчання і виховання, а також методи і прийоми більш якісного засвоєння дітьми знань, умінь і навичок у різних видах діяльності та набути практичних навичок на семінарах – практикумах з проблеми “Нестандартні форми організації пізнавальної діяльності дітей старшого дошкільного віку”. Школа педагогічної майстерності працювала на базі Старонижбірківського дитячого садка над проблемою: “Дбаймо разом про здоров’я дитини, щоб було безмежним щастя родини”. Слід відмітити високий рівень підготовки та творчий характер усіх проведених занять, а також старанність вихователя Боднарчук Г.А., яка підготувала матеріали з досвіду роботи, поділилася різноманітними формами співпраці з родиною у різних напрямках розвитку дитини, короткі поради з різних проблем виховання дитини дошкільного віку, анкети, матеріали для батьківських роздумів, проблемні завдання, вправи, газети для батьків, у яких містяться інформативні відомості з даних проблем. У 2006/2007 н.р. проведено ряд з педагогами-організаторами шкіл району, на яких розглядалися питання: пріоритетні напрями у виховній роботі на 2006/2007 н.р.; планування виховної роботи в школі: заступника директора школи з виховної роботи, педагога-організатора, дитячого колективу; залучення учнівської молоді до участі у Всеукраїнських акціях, операціях, експедиціях; виховання правової культури-шлях до побудови правової держави; робота з учнівською молоддю по профілактиці запобігання злочинів серед неповнолітніх; сучасні виховні концепції морально-етичного виховання; національна культура – основне джерело естетичного виховання; формування в школярів естетичних понять; виховання високих моральних почуттів: доброти, милосердя, самоповаги, поваги до товариша, обговорювалися поняття “честь”, “слово”, “людська гідність”, Заняття проводилися у формі юридичного ерудиціону, брейн-рингу на правову тематику, психологічного практикуму, творчого діалогу. На районних засіданнях голів методоб’єднань класних керівників розглядались форми роботи, які слід використовувати в процесі організації роботи. Керівники методичних об’єднань ділились досвідом впровадження активних форм і методів своєї діяльності, оновленням тематичних напрямів. У цьому році продовжив свою роботу клуб молодого вчителя “Пролісок” (кер. Федченко О.І.). Методист спільно із педагогічними колективами шкіл, де проходили заняття доклали зусиль, щоб молоді вчителі побачили кращі традиції школи, відвідали уроки за фахом досвідчених педагогів, змогли показати свої можливості у проведенні уроків, виховних заходів. Традиційними стали щорічні конкурси “Вчитель року”. У цьогорічному конкурсі (очний етап) з номінацій українська мова та література, математика, образотворче мистецтво, трудове навчання взяли участь 15 чол., а в заочному етапі - 23 вчителі. Продовжували працювати міжшкільні методичні об’єднання вчителів предметників, які були об’єднані навколо 4-ох методичних центрів (Гусятинського, Гримайлівського, Хоростківського, Копичинецького). Відповідно до плану відбулося 12 засідань міжшкільних методичних об’єднань вчителів зарубіжної літератури, 14 – вчителів української мови та літератури , 12 – вчителів математики, 10 - вчителів біології та хімії, 12 – вчителів історії та правознавства, 12 – вчителів фізики, 10 – вчителів іноземної мови, 14 – вчителів географії. Усіх – 96 засідання. Майже на |