Докуметація РМК

проводив заняття з вчителями початкових класів, залучивши їх до пошукової групи. Вона працювала над проблемою: «Пошук інноваційних педагогічних технологій та запровадження їх у навчально-виховному процесі». Засідання пошукової групи проведено на базі Нижбірківської ЗОШ І-Ш ст. (вч. Папінко Г.М., Кушнір МП.), Гримайлівської ЗОШ І-Ш ст. (вч. Роїк CO., Феленко І.В., Герман Л.В., Бротська Н.В., Гулай С.С.), Глібівської ЗОШ І-ІІ ст. (вч. Фрицька М.Б.). У ході занять вчителі початкових класів розглянули питання удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня, виробили рекомендації щодо розвитку творчих особистостей молодших школярів на основі використання інноваційних педагогічних технологій.

Шкільні бібліотекарі також залучені до роботи у зональних методичних об'єднаннях. Методист Янюк І.Я. спрямовує заняття на пошук нетрадиційних форм роботи із школярами по формуванню їхніх читацьких інтересів.

Велику увагу РМК приділяє роботі дошкільних навчальних закладів. Методисти Донцова Т.П. та Лозінська Л.Ю. організували методичні об'єднання вихователів усіх вікових та різновікових груп і спрямували їх роботу на висвітлення питання наступності в роботі дошкільних навчальних закладів та шкіл.

Під керівництвом Донцової Т.П. працювала творча група всіх категорій дошкільних працівників, яка підготувала методичні рекомендації на допомогу працівникам дошкільних закладві з питань інноваційної роботи з дошкільнятами і вивчила ППД виховательки Старонижбірківського дитячого садка Боднарчук Г.А. з цього питання.

Практичні психологи району під керівництвом методиста-психолога Данилюк І.В. протягом 2003/2004 н.р. ділились досвідом роботи та удосконалювали свої знання й навички по впровадженню Програми МОН України (ПРООН ЮНЕЙДС) сприяння просвітницькій роботі «Рівний - рівному» щодо здорового способу життя серед молоді України. Досвідом роботи ділились практичні психологи Музичка Т.В. (Хоростківська ЗОШ №2) по модулю «Спілкуємось та діємо» та Заремба І.С. (Гусятинська ЗОШ І-Ш ст.) по модулю «Прояви турботу та обачливість». Два навчальних семінари провела Інна Василівна на базі РМК по модулях «Твоє життя - твій вибір», «Знай та реалізуй свої права».

«Виховання гуманістично спрямованої особистості - завдання національно-громадянського виховання» - проблема, над якою працював постійно діючий семінар педагогів-організаторів.

Керівник семінару, заступник директора РЦДТЮТ, Врублевська Г.В. продумує форми, зміст удосконалення педагогічної майстерності педагогів-організаторів та спрямовує їх діяльність на розвиток обдарованої особистості школяра.

Слід відмітити роботу методистів РМК по підготовці й проведенні районного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2004». Результати його засвідчили, що на районний конкурс надіслали матеріали 16 вчителів: 3 - біології, З - зарубіжної літератури, 7 - початкових класів, 3- математики. Методисти РМК спільно із заступниками Ізбаш Т.А. (Гусятинська ЗОШ), Говенком Д.Р. (Хоростківська №2), Вибираною Б.Л. (Самолусківська ЗОШ) оформили змістовні матеріали вчителів, які вийшли переможцями, і надіслали на розгляд журі обласного етапу конкурсу.

Вчителі Фафруник Л.І. (Гусятинська ЗОШ), Кубішин К.М. (Самолусківська ЗОШ), Кушицька Г.В., Максимчук НІ. (Хоростківська №2) та заступник директора з навчально-виховної роботи Яблунівської ЗОШ І—III ст. Форманюк В.П. розкривали власний досвід роботи на обласному етапі конкурсу.

Відрадно й те, що вчителька зарубіжної літератури Хоростківської ЗОШ №2 Кушицька Г.В. стала переможцем обласного конкурсу «Учитель року - 2004» і брала участь у Всеукраїнському конкурсі, що відбувався в м.Херсоні.

Діагностичний підхід до організації методичної роботи дав змогу по-новому вирішувати питання підвищення кваліфікації вчителів, удосконалення їхньої педагогічної майстерності. З цією метою проведено 4 семінари, 12 засідань клубів творчих вчителів, 8 занять шкіл ППД, 12 творчих лабораторій, 6 занять шкіл молодих вчителів, 20 розширених засідань творчих груп. Усіх 109 методичних заходів з вчителями різних фахів.                                                       

У зв'язку із змінами в освіті актуальною стала проблема постійного вдосконалення управлінської компетентності керівника школи, здатного вирішувати поставлені перед школою завдання.

Тому протягом року директори шкіл працювали над вирішенням проблеми "Нові підходи до управлінських функцій керівника школи в умовах чергового етапу переходу на нову структуру й оновлений зміст загальної середньої освіти".

Засідання проблемного семінару відбулися на базі Оришківської ЗОШ І-ІІ ст. (дир. Лесишин І.К.), Малобірківської ЗОШ І-ІІ ст. (дир. Міщанчук І.Г.), у ході яких проведено дискусійну годину "Від керівника-лідера - до творчого колективу". У формі психологічного тренінгу з директорами шкіл розглянуто питання "Сучасні підходи до управління колективам на сучасному етапу", у квітні на базі Гусятинської ЗОШ І-ІП ст. (дир. Войтюк Б.П.).

Для керівництва в роботі директори школи отримали методичні рекомендації "Ефективні технології управлінської діяльності".

У районі створюється системний підхід до її вирішення проблеми "Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес".

Доказом цього є проведення семінарів-практикумів заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи: на базі Городницької ЗОШ І-ЇІІ ст. (заст. Люба Г.І.), Целіївської ЗОШ І-ІІ ст. (заст. Кошіль Г.М.), Нижбірківської ЗОШ І-ІП ст. (заст. Сорочак В.П.), Сороківської ЗОШ І-ІІ ст. (заст. Рижук В.Р.).

Проблему "Методичні засади впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально - виховний процес" заступники директорів шкіл розглянули як теоретично, так і практично у ході проведення "круглого столу" "Від теорії - до практики", методичного фестивалю) "Творчі, таємниці вчителя", моніторингу "Метод проектів", засідання дискусійного клубу "Інновації: за і проти" тощо.

З метою впровадження інноваційних технологій, досягнень педагогічної науки у навчально-виховний процес у 2004/2005 навчальному році було проведено два семінари-практикуми з керівниками малокомплектних початкових шкіл району. Методист Коваль В.В. спільно із учасниками семінару звертали увагу на впровадження у практику досягнень педагогіки, психології, ППД, оволодіння інноваційними технологіями, найдосконалішими методами та прийомами навчання. Доказом цього є виданий методичний посібник "Інноваційні технології - технології співпраці'.

Сучасність ставить перед учителем завдання постійного творчого пошуку, самовдосконалення. Цього він здатен досягти лише в співпраці з колегами у творчих клубах, лабораторіях, майстер-класах тощо.

Вчителі української мови та літератури, які мають вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання продовжили працювати у клубі "Творчість", над проблемою "Використання інноваційних методів викладання української мови та літератури в їх особистій спрямованості на учня.

Відповідно до проблеми члени клубу опрацювали вимоги щодо впровадження особистісно зорієнтованого навчання та виховання в практику роботи, видали методичний посібник "Інтерактивні технології навчання та їх використання".

Крім цього методист Луцик Г.Й. вчителів II кваліфікаційної категорії залучала до семінару-практикуму з проблеми "Робота вчителя над удосконаленням уроку української мови та літератури".

Клуб "Пошук" вчителів зарубіжної літератури працював над проблемою "Мистецтво слова як школа розвитку мислення і творчих здібностей учнів". Клуб "Пошук" (керівник методист РМК Луцик Г.Й.) об'єднала вчителів з високою творчою активністю, з високими результатами своєї практичної діяльності. Члени клубу проводили практичні заняття з розробки уроків, позакласних заходів та їх апробації.

Протягом року працювала творча майстерня вчителя - методиста Кушицької Г.В. за участю вчителів обласного етапу конкурсу "Учитель року" та вчителів зарубіжної літератури шкіл району, які мають звання "Старший вчитель" і "Вчитель - методист".

Слід відмітити високий фаховий рівень вчительки Хоростківської ЗОШ І-Ш ст. №2 Кушицької Г.В., яка приклала багато зусиль для того, щоб усі засідання пройшли успішно і мали глибокий науково-методичний характер.

Як підсумок роботи творчої майстерні видано посібник "Розвиваємо дар слова" (на допомогу вчителям зарубіжної літератури у проведенні уроків розвитку зв'язного мовлення).

Методист Дмитрів Л.М. вчителів з історії та правознавства залучала до занять школи вдосконалення майстерності, творчої групи, міжшкільних методичних об'єднань.

На засіданнях творчої групи поділилися досвідом роботи над вирішенням проблеми   "Самостійна робота учнів на уроках історії", опрацювали фахову літературу, взяли участь у тренінгу "Навички працювати самостійно (Інтеграційний метод роботи з історичними документами).

На засіданнях школи вдосконаленої майстерності розглядалися питання "Новітні технології організації дискусій на уроках історії" та проведено тренінг „Вдосконалення в інновації”.

На допомогу вчителям історії видано: "Робота з обдарованими дітьми" , "Навчати і творити, граючись", "Де народжується істина?", "Матеріали щодо організації правовиховної роботи в навчальних закладах".

Працюючи з вчителями іноземної мови, методист Гулик А.Т. у 2004/2005 н.р. особливу увагу звертає на розкриття: стратегічних напрямів розвитку     сучасної шкільної системи  навчання іноземних мов; концепції навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі; профільного навчання іноземних мов; впровадження Державних стандартів з іноземних мов тощо.

З цією метою Алла Теодорівна творчо підійшла до організації методичної роботи з вчителями англійської, німецької, французької мов.

В районі працював постійно діючий семінар-практикум по вдосконаленню розмовної мови та педагогічної майстерності вчителів англійської мови.

На заняттях обговорювалися такі теми: "Інтерактивні методи навчання англійської мови"; "Розвиток діалогічного мовлення згідно з комунікативною методикою навчання англійської мови".

Творча група вчителів німецької мови працювала над проблемою "Підвищення ефективності сучасного уроку німецької мови".

У Самолусківській ЗОШ І-ІІ ст. по темі "Інноваційні педагогічні технології як засіб підвищення ефективності вкладання іноземної мови" члени творчої групи відвідали відкритий урок, який визначався використанням інноваційних педагогічних технологій (вч. Турецька М.В.). Не опустила Гулик А.Т. й питання забезпечення наступності у викладанні німецької мови у початковій та основній школі. Цю тему члени творчої групи теоретично й практично розглянули у Перемилівській ?ОШ І-ІІ ст. (вч. Гладій Т.Р.)

У районі працювала школа молодого вчителя іноземної мови над проблемою: "Навчання і вивчення іноземних мов на сучасному етапі", на заняттях якої було розглянуто проблему "Організація навчально-виховного процесу з іноземної мови в школі", що дало можливість зорієнтувати молодого педагога в навчально-виховному процесі, надати практичну допомогу в оволодінні його основами, допомогти в соціально-педагогічній адаптації до обраної професії.

На допомогу вчителям іноземної мови було видано методичний посібник "Інноваційні педагогічні технології у навчанні іноземних мов".

Протягом 2004/2005 н.р. всю методичну роботу з організації виховання учнівської молоді в навчально-виховних закладах району методист РМК Починок Л.М. проводила згідно річного  плану роботи  відділу освіти,  райметодкабінету та з врахуванням діагностування і спрямувала її на оновлення змісту виховного процесу через впровадження в практику роботи інтерактивних виховних технологій.

Систему методичної роботи Людмила Михайлівна створювала через організацію роботи занять постійно діючого семінару заступників директорів шкіл з виховної роботи, школи майстерності голів шкільних методичних об'єднань класних керівників, творчої групи класних керівників району та індивідуального навчально-методичного консультування при РМК.

Заступники директорів шкіл з виховної роботи працювали над проблемою "Оновлення змісту виховного процесу на засадах особистісно-зорієнтованої педагогіки." На засіданнях постійно діючого семінару порушувались питання організації виховної роботи в школах району

На допомогу заступникам та класним керівникам розроблено "Орієнтир" у виховній роботі на 2004/2005 н.р., методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку на тему "Життя людини-найвища цінність" та дві розробки уроків для різновікових категорій школярів, орієнтовний план роботи  профілактики правопорушень та злочинів, методичні рекомендації щодо підготовки і проведення педагогічної ради "Шлях підвищення ефективності морального виховання школярів" та роздатковий матеріал для роботи по формуванню в учнів здорового способу життя..

Творча група класних керівників організована з метою покращення методичного забезпечення роботи класних керівників навчально-виховних закладів району щодо організації роботи з батьками. Члени творчої групи працювали над проблемою "Впровадження інтерактивних форм роботи з батьками в практику роботи класних керівників району".

Над проблемою "Підвищення ролі шкільного методичного об'єднання в розвитку творчої індивідуальності класних керівників" працювали учасники школи майстерності голів шкільних методичних об'єднань класних керівників.

Голови методичних об'єднань отримали практичні поради щодо ведення документації, змісту та форм проведення засідань.

Крім того, проведено ряд районних масових заходів, які стали підсумком організації виховної роботи в школах району.

Для вирішення проблеми "Форми і методи організації навчання математики" методист РМК Стиранка Н.П. залучала вчителів до роботи семінару-практикуму, творчої лабораторії та творчої групи (відповідно до фахової підготовки).

У процесі занять різних форм методичної роботи Надія Петрівна намагалася побудувати роботу так, щоб вчителі математики мали можливість поглибити, систематизувати й контролювати знання, отримані в результаті самостійного опрацювання тієї чи іншої теми. Заслуговує уваги заняття семінару-практикуму вчителів математики на базі Постолівської ЗОШ І-ІП ст., в ході якого теоретично й практично розглядалась тема: "Розвиток творчого мислення на уроках математики". На високому науково-практичному рівні пройшли засідання творчої майстерні на базі Перемилівської ЗОШ І-ІІ ст. (вч. Слупська М.М.; Богоніс Н.І.; Щур Г.І.) та Гадинковецької ЗОШ І-ІІ ст. (вч. Марціяш Н.А.).

Творча група вчителів математики працювала над поглибленим втіленням проблеми: "Особливості навчально-виховної роботи з обдарованими дітьми" та забезпечення її творчого застосування у практичній діяльності.

Засідання творчої групи пройшли на базі Раштівецької ЗОШ (вч. Нагорняк М.І., Бойко М.А.) та Хоростківської школи-гімназії (вч. Безущак О.М., Волотка Л.А.).

Методист Стиранка Н.П. спільно з членами творчої групи на допомогу вчителям математики видала методичні рекомендації "Робота з обдарованими дітьми" та "Диференціація навчально-виховного процесу в школі".

У 2004/2005 н.р. працювали школа ППД вчителів географії (керівник інспектор шкіл Гуменюк Я.С.). Засідання відбулися на базі Копичинецької школи-гімназії, (вч. Лаврушко М.Й.), Котівської ЗОШ Ї-ІІ ст. (вч. Сагайдак Л.Т.). На засідання розглядалося питання впровадження інноваційних технологій та досягнення педагогічної науки, спрямованих на формування гармонійно розвиненої, соціально активної творчої особистості, яка буде здатна навчатися протягом усього життя, яка уміє застосовувати знання в певних ситуаціях, виховання особистості, яка любить свою землю, шанує свій народ, усвідомлює глобальні проблеми людства.

Протягом навчального року працювали районне методичне об'єднання вчителів географії та міжшкільні методоб'єднання при чотирьох методичних центрах, які розглядали актуальні проблеми викладання географії за особистісно орієнтованої парадигми шкільного навчання.

Аналіз методичної роботи з хімії та біології показує що у 2004/2005 н.р. зросла відповідальність вчителів щодо підготовки та участі в різних формах підвищення свого освітнього та фахового рівня. Зокрема, планування роботи усіх зональних методичних об'єднань було побудоване на діагностичній основі. Члени методичних об'єднань сумлінно готувалися до засідань, опрацьовували методичну, наукову літературу, статті фахових періодичних видань. Постійно кваліфікаційну допомогу у