Докуметація РМК

підготовці до засідань та проведення методичних об'єднань надавала керівникам методист РМК Янюк І.Я.

Вчителі, які готували відкриті уроки, знайомили з педагогічними інноваціями, які вони практикують. Зокрема, вч. біології Гримайлівської ЗОШ І-ІІІ ст. Соповська В.В. показала використання можливостей електронних засобів навчання; вч. біології та хімії Калагарівської ЗОШ І-ІІІ ст. Романів В.П.- елементів розвивального навчання; вчителі хімії та біології Городницької ЗОШ І-ІІІ ст. Люба Н.І. та Хоростківської ЗОШ І-ІІІ ст. Максимчук Н.М. - нестандартні уроки (урок-аукціон, урок-суд); Богоніс М.П. з Оришківської ЗОШ І-ІІІ ст. та Нахім Г.Й. із Сидорівської ЗОШ І-ІІІ ст - інтерактивні форми та методи роботи з елементами особистісно-орієнтованого навчання.

На високому науково-теоретичному та методичному рівнях проведені засідання майстер-класів вчителів хімії та біології. Так у Копичинецькій ЗОШ І-ІІІ ст. №2 вчителі хімії ознайомилися з досвідом роботи Боднар О.М., яка працює за модульно-розвивальною системою.

Не опустила методист Янюк І.Я. і роботу з молодими вчителями. Вчителька Целіївської ЗОШ І-ІІ ст. Ярова В.М. з високою відповідальністю проводить засідання "Школи молодого вчителя хімії та біології", на заняттях якої молоді фахівці мали можливість ознайомитись із інтерактивними формами роботи на уроці, впровадження в практику методу проектів тощо.

Методист РМК Перун Л.Є. вчителів фізики об'єднав у творчу групу та постійно діючий семінар з метою впровадження в практику роботи вчителів блочної та модульно-розвивальної системи викладання фізики.

Так, вчитель фізики Раштівецької ЗОШ І-ІП ст., який вже 15-ий рік прцює за блочною системою викладання, ознайомив членів творчої групи із специфікою планування і підготовки до уроків, на високому методичному рівні провів заняття з учнями.

З використання елементів модульно-розвивальної системи навчання творчо проведено урок з фізики у 8-му класі на тему "Робота і потужність електричного струму" вчителькою Самолусківської ЗОШ І-ІІ ст. Окоєв М.І., яка також поділилась досвідом з цього питання.

Творча група вирішила поширювати вивчений досвід роботи вчителя Нагорняка B.C. з питань викладання фізики за блочною системою серед вчителів району, пропагувати на засіданнях райметодоб'єднання впровадження елементів модульно-розвивальної системи навчання.

Ефективно також проводилась робота з молодими та недосвідченими вчителями, які за наслідками атестації одержали кваліфікації "спеціаліст", "спеціаліст II категорії". Для них проведено семінари на базі Сороківської ЗОШ І-ІІ ст. та Копичинецької школи-гімназії, де досвідчені вчителі Хомів СІ. та Костюк В.П. майстерно провели уроки і поділились досвідом з питань впровадження диференційованого та особистісно-орієнтованого навчання.

Методист РМК Перун Л.Є. спільно із членами творчої групи займалися видавничою діяльністю. Для вчителів підготовлено методичні матеріали "Спрямування навчально-виховного процесу з фізики на особистісно орієнтоване навчання", "Оптимальний вибір методів, прийомів та форм роботи в особистісно орієнтованому навчанні профільної школи", які допоможуть краще використовувати передові досягнення педагогічної науки і практики.

Вчителі  фізичної культури в цьому навчальному році працювали над вирішенням проблеми "Забезпечення планування навчально-виховної роботи з урахуванням наявної навчально-матеріальної бази вікових особливостей учнів, професіоналізму вчителя"

Усі заняття постійно діючого семінару мали практичне спрямування. До їх проведення залучались тренери ДЮСШ, вчителі фізичної культури обмінювалися досвідом роботи щодо проведення уроків.

Основним завданням психологічної служби системи освіти є підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Цього навчального року зросла вимогливість з боку методиста-психолога Данилюк І.В. за підвищення ефективності та результативності роботи практичних психологів. З цією метою працював постійно діючий семінар над проблемою: "Пропаганда здорового способу життя серед учнівської молоді". Заняття семінару відбулися на базі Яблунівської ЗОШ І-ІП ст., Гусятинського ясла-сад та РМК.

Методист-психолог Данилюк І.В. постійно надає допомогу методистам інших фахів у підготовці до засідань семінарів, шкіл ППД, творчих клубів. За її участю проведено науково-практичну конференцію "Формування правової культури учнівської молоді: проблеми та перспективи", семінар директорів шкіл, заступників директорів з виховної роботи, творчого клубу "Пошук" вч. зарубіжної літератури.

Матеріали по пропаганді здорового способу життя, профілактиці шкідливих звичок серед учнівської молоді неодноразово друкувались у районному часописі "Вісник Надзбруччя" та літературно-мистецькому альманасі "Просвіта".

Клуб молодого вчителя "Пролісок" (кер. Федченко О.І.) покликаний формувати майстерність, творчу індивідуальність молодих педагогів. Методист-психолог Данилюк І.В. провела з членами клубу тестування "Удосконалення особистості молодого педагога через самопізнання". Молоді педагоги розглянули проблему: "Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках", що дало можливість поглибити науково-теоретичну підготовку з предмета та методики його викладання.

На допомогу молодому вчителю Федченко О.І. підготувала "Збірник методичних порад і пам'яток".

Заслуговує уваги й робота методистів РМК по залученню вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі "Учитель року - 2005".

На районний конкурс надіслано матеріали 13 вч. - переможців шкільних турів: серед них 3 вч. української мови та літератури; 3 вч. - історії, 2 вч. - фізики; 3 -вч. музики; 2 вч. - фізкультури.

Переможцями районного туру конкурсу стали Газдюк Л.М. (вч. української мови та літератури Хоростківської школи-гімназії), Юшкалюк О.Я., (вч. історії Яблунівської ЗОШ І-ІП ст.), Русиняк О.І. (вч. фізики Яблунівської ЗОШ 1-ІЇЇ ст.), Калугін І.Я.   (вч.    фізкультури Старонижбірківської ЗОШ І-ІІ ст.), Яцків Г.І., (вч. музики Раштівецької ЗОШ І-ІП ст.) і представляли наш район в обласному турі конкурсу.

У 2004/2005 навчальному році педагоги-організатори району працювали над проблемою: "Оновлення виховного процесу шляхом впровадження в роботу педагогів-організаторів інноваційних технологій у роботі з дитячими колективами".

Для педагогів-організаторів розробляються нові, цікаві форми роботи: тренінги, тести, а практичні заняття, виховні заходи мали важливе значення для обміну досвідом, сприяли урізноманітненню виховної роботи, стимулювали педагогічні та дитячі колективи до роботи.

Шкільні бібліотекарі у 2004/2005 н.р. працювали у двох зональних методичних об'єднань над проблемою: "Формування загальнолюдських моральних норм через залучення учнів до системи культурних цінностей". Крім цього методист РМК Янюк І.Я. організувала семінар-практикум для бібліотекарів-нефахівців та стажування новопризначених бібліотекарів.

Особливо ефективною та інформативною була організація методичної роботи в так званих "малих групах", а саме: семінар - практикум для бібліотекарів-нефахівців (керівник Борис І.П., б-р Хоростківської ЗОШ №2 І-ІП ст.) та стажування для новопризначених бібліотекарів (керівник Запалило Я.Й. б-р Гримайлівської ЗОШ І-ІП ст.).

Зокрема на семінарі-практикумі бібліотекарі ознайомилися з методикою організації та проведенням Тижня дитячої та юнацької книги в школі, одержали відповіді на усі практичні запитання.

Методисти РМК Донцова Т.П. та Лозінська Л.Ю. методичну роботу з педкадрами дошкільних навчальних закладів проводили відповідно до проблеми особистісно зорієнтованого підходу та його ролі у становленні цілісної особистості дошкільняти. Плани роботи різних форм методичної роботи були спрямовані на те, щоб забезпечити фізичний, психологічний, соціальний розвиток дошкільнят - основний орієнтир у формуванні здорової, життєздатної, компетентної особистості.

Із вихователями груп дошкільного віку, музичними керівниками, старшими медичними сестрами проведено  методоб'єднання, на яких опрацьовували активні форми роботи з дошкільнятами.

Організовано проходило заняття в творчих лабораторіях з питань трудового виховання (керівник Якимович Л.Б. Гусятинський ясла-сад) та з питань нетрадиційних методів фізкультурно-оздоровчої роботи (керівник Рурська Н.Є. -Копичинецький ясла-сад).

Учасники творчих лабораторій виробили рекомендації для роботи працівників дошкільних навчальних закладів з питань, над якими працювали протягом року.

З метою інформування педагогів-дошкільників із новинками педагогічної та методичної літератури та періодичних фахових видань, навчальних посібників щокварталу проводиться в методкабінеті виставка та випускається інформаційно-методичний вісник.

У цьому навчальному році зверталася особлива увага на роботу методичних центрів, на базі яких проводились засідання методичних рад, міжшкільних методичних об'єднань вчителів усіх фахів.

Слід відмітити роботу координаторів Ізбаш Т.А. (Гусятинський МЦ), Магеровської Н.А. (Хоростківський МЦ), Осиф О.С. (Копичинецький МЦ) по підходу та пошуку змісту, форм методів, структури методичної роботи у своєму мікрорайоні та надання практичної допомоги керівникам міжшкільних методичних об'єднань в організації засідань.

У 2005/2006 н.р. з метою підвищення фахової майстерності педагогів проведено 56 семінарів, 7 засідань клубів творчих вчителів, 8 занять шкіл ППД, 11 творчих лабораторій, 4 занять шкіл молодих вчителів, 16 розширених засідань творчих груп. Усіх 102 методичних заходи з вчителями різних фахів.

У цьому навчальному році директори шкіл продовжили працювати над вирішенням проблеми “Нові підходи до управлінських функцій керівника школи в умовах чергового етапу переходу на нову структуру й оновлений зміст загальної середньої освіти”.

 

Засідання проблемного семінару відбулося на базі Котівської ЗОШ І-ІІ ст. (дир. Волощук І.С.), Зеленівської ЗОШ І-ІІ ст. (дир. Лис Г.Т.), у ході якого проведено “круглий стіл” “Творчий підхід педагогічного колективу школи до вибору форми і методів навчання та виховання учнів”. У формі практичного дослідження з директорами шкіл розглянуто питання “Проблеми формування та шляхи удосконалення стилю керівництва у закладах освіти” у березні на базі Постолівської ЗОШ І-ІІІ ст. (дир. Пелешок І.І.) та Перемилівської ЗОШ І-ІІ ст. (дир. Казимирів І.Г.).

Для керівництва в роботі директори отримали методичні рекомендації “Ефективні технології управлінської діяльності” та гласорій методів керівництва.

Заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи були залучені до участі в  семінарі-практикумі, які продовжили працювати над проблемою: “Методичні засади впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес” заступники директорів шкіл розглянули як теоретично, так і практично у ході проведення методичного тренінгу “Шляхи професійного зростання педагога” та “круглого столу” за участю працівника ОКІППО Уруського В.І., під час якого  обговорювались нетрадиційні форми методичної роботи.

З метою впровадження інноваційних технологій, досягнень педагогічної науки у навчально-виховний процес у 2005/ 2006 навчальному році було проведено три семінари-практикуми керівників малокомплектних початкових шкіл району.

Методист Коваль В.В. видала методичні посібники “Застосування інтерактивних технологій у викладанні різних предметів” та “Проектні технології на уроках в початкових класах”.

Протягом року методисти залучали вчителів району до участі в різних методичних заходах. Так, для вчителів української мови та літератури, які мають вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання продовжив працювати  клуб “Творчість ”, на засіданнях якого обговорювали і вирішували проблему “Розвиток творчих здібностей учнів на уроках та в позакласній роботі”.

Відповідно до проблеми члени клубу обговорювали шляхи виявлення творчих здібностей учнів та опрацювали форми організації роботи з талановитими школярами.

Вчителі ІІ кваліфікаційної категорії брали участь у семінарах-практикумах з проблеми “Формування духовного світу школярів, цілісних світоглядних уявлень через прилучення засобами мови і літератури до культурних надбань рідного народу й людства”.

Клуб “Пошук” вчителів зарубіжної літератури працював над проблемою “Технології формування навчальної творчої активності учнів у процесі вивчення зарубіжної літератури на основі особистісно зорієнтованого навчання”. Члени клубу проводили практичні заняття, обмінювалися досвідом роботи, обговорювали статті, в яких висвітлювалася дана проблема. Слід відмітити роботу Зубко Л.П., (вчительки Васильковецької ЗОШ І-ІІ ст.).

Крім цього вчителі зарубіжної літератури мали можливість відвідати семінар-практикум з проблеми: “Перспективи та проблеми вивчення зарубіжної літератури в школі”. Вчителі Липка В.І. та Шабатівська Г.Б. Яблунівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Задоріжна Г.П. Гримайлівської ЗОШ І-ІІІ ст. на високому рівні підготували семінари, залучили присутніх до практичної роботи,  яка відбулася у формі тренінгу, розкрили свої творчі лабораторії.

Як підсумок роботи було підготовлено методистом посібник на допомогу вчителям зарубіжної літератури “Шляхи зацікавлення художнім твором учнів”.

Методист Дмитрів Л.М. вчителів  історії та правознавства залучала до занять школи вдосконалення майстерності та  творчої лабораторії.

На заняттях школи вдосконалення майстерності педагоги працювали над проблемою “Інтерактивні технології на уроках історії та правознавства як засіб розвитку творчих здібностей школярів”. Учасники розглядали питання інтерпритації візуальних архівних матеріалів у шкільному курсі історії та обговорювали форми роботи над створенням історичного портрета.

Вчителькою Копичинецької школи-гімназії Лозовською Л.М. видано методичні рекомендації “Сторінками нової програми 12-річної школи”.

На засіданнях творчої лабораторії вчителі працювали над проблемою “Інтерактивні методи навчання та їх використання в системі роботи”. Своїми надбаннями ділилися вчителі Турецька О.П. (Самолусківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Прокопишин Д.М. (Гримайлівська ЗОШ І-ІІІ ст.), Марцінковська М.П. (Гусятинська ЗОШ І-ІІІ ст.).

На високому рівні підготували обласний семінар методистів вчитель Ухач О.Я. та директор Хорощак Н.С. (Копичинецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2). Вони поділилися з присутніми досвідом впровадження курсу “Ми – громадяни України” розкрили предметну модель громадянської освіти у навчально-виховному закладі.

На допомогу вчителям історії видано: “Особа в історії України” (методичні рекомендації щодо створення історичного портрета на уроках історії) та “Організація шкільного краєзнавства на засадах системності” (методичні рекомендації).

Методист Гулик А.Т. провела постійно діючі семінари-практикуми для вчителів англійської мови з проблеми “Забезпечення принципу комунікативно-орієнтованого навчання іноземної мови”.

Учителі французької мови відвідували семінар-практикум з проблеми “Розвиток мовної активності на уроках”.

Результатами своєї практичної роботи поділилася вч. Чагарин М.Й. (Малобірківська ЗОШ І-ІІ ст.). Учасники семінару-практикуму обмінювалися досвідом щодо створення навчально-мовленнєвих ситуацій та проведення рольових ігор з метою підвищення мовної активності школярів.

Учителі німецької мови були залучені до роботи у творчій групі, яка продовжила працювати над проблемою “Підвищення ефективності сучасного уроку”. Члени творчої групи відвідували уроки, провели “круглий стіл”, тренінгові заняття, на яких обговорювались шляхи комунікативно-орієнтованого викладання, опрацьовували статті, де висвітлювалася дана тема, а також знайомилися з ППД.

На допомогу в роботі вчителям іноземної мови методист Гулик А.Т. підготувала і видала методичні рекомендації: “Ефективні шляхи формування комунікативної компетенції на уроках іноземної мови”, “Рівні володіння основними видами мовленнєвої діяльності, розроблені на підставі Загальноєвропейських рекомендацій”.

Методист Стиранка Н.П. залучала вчителів математики до роботи семінару-практикуму, творчої групи.

У процесі занять різних форм методичної роботи Надія Петрівна  намагалася побудувати роботу так, щоб учителі математики мали можливість поглибити, систематизувати й контролювати знання, отриманні в результаті самоосвіти. Заслуговує уваги заняття семінару-практикуму вчителів математики на базі Малобірківської ЗОШ І-ІІ ст. (вч. Гірняк М.С., Чубка О.К.). На заняттях семінару-практикуму теоретично і практично розглядалася тема “Застосування технологій співробітництва у процесі вивчення математики”.

Творча група вчителів математики працювала над втіленням проблеми: “Підвищення ефективності навчання шляхом впровадження